Daily Diary

This blog is English diary to improve my English skills !

Today I took the TOEIC exam for the first time in a while.

Today, I took the TOEIC exam at Momoyama Gakuin University. This time I feel TOEIC exam is very difficult, because I did not have much time. I did not know word regarding "Cattle".  This word is also named cow.  However, I managed to guess from the context during the exam. Cattle cannot be pluralized since this is the word for the plural of cow.
Thus, I understand new word  today !

 

本日、私は桃山学院大学TOEIC試験を受けてきました。今回は私は時間がなかったので非常に難しいと感じました。私はCattleという単語を知らなかったです。この単語はCowとも呼ばれます。しかし私は試験中に文脈からなんとか推測しました。Cattleは複数の牛(家畜)という言葉なので、複数形にすることはできません。このようにして今日私は新しい言葉を理解することができました!